Snön ligger vit på taken, och endast kvinnan är vaken.

MEN HEEJ PÅ ER!
 
Dagarna rullar på i en väldig takt, och innan jag förstått att det är måndag så är det fredag. Helgerna ska vi inte ens tala om.. Vad handlar det om? Blir det så när man är lagom-gammal? Tycker man att tiden rusar förbi när man är gammal och grå och inte har så mycket att sysselsätta sig med om dagarna? När jag var liten så gick dundemegalångsamt. Speciellt december månad. Såååå lååång tiiiid till juuuul! Suck. Nu för tiden har midsommar kommit och gått innan jag hunnit äta färdigt julmaten på julafton. Märkligt det där. Sååå. Annars då? Mannen min sover redan, firmafest stod på schemat för honom igår, och det är inte utan att det tar på krafterna att vara ute på stan natten lång. Själv satt jag hemma och tittade på tv och bakade skorpor (jag veet, det låter som att vi är MINST våran faktiska ålder multiplicerat med tre). Nu sitter jag iallafall här ensammen med endast gosedjurs-fåret som sällskap. Och en och annan silhuett i huset på andra sidan gatan. Vad gör man då? Joo, hörrni, då skriver man ett helt blogginlägg om hur fort tiden går.
 
 
Jag: "Get a life." Jag: "Japp, I´m on it!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: